072-2709900

ליצירת קשר

שם
דוא”ל
טלפון
תיאור הפנייה
 חדשות
מערכת שימור לקוחותתור וייז בניית אתרים - מציגה מערכת שימור לקוחות.
גם אנחנו בפייסבוקתור וויז בניית אתרים ברשת החברתית פייסבוק
תרגום משפטיניב תרגומים מספקת שרותי תרגום משפטי לחברות ולפרטיים.
 כתבות
בניית אתרים בהתאמה אישית
שיווק ברשתות חברתיות
פייסבוק ככלי שיווקי
שיתוף פייסבוק וטוויטר באתרי אינטרנט
דירוג אתרים במנועי חיפוש



פיתוח ממשק משתמש (GUI)


ממשק משתמש גראפי (GUI – GRAPHIC USER INTERFACE)

מהו GUI ?
ממשק משתמש המאפשר אינטראקציה בין הגולש לאתר אינטרנט. הנדסת אנוש, אינטואיטיביות וקלות התפעול הם חלק גדול מהצלחתו או כישלונו של אתר אינטרנט.
במרוצת השנים חל שיפור מתמיד בכל הנוגע לממשקי המשתמש של הטלפון הסלולארי, המחשב, הרכב ואפילו משחקי הילדים. כולם מעוצבים לנוחות שגורמת לנו לרצות להשתמש בהם כמה שיותר. להחליף ולהתקדם לגאג'טים מחודשים ולממשקים מעוצבים. הטכנולוגיה המתפתחת, מהירות הגלישה (רוחב פס), חוזק ומהירות המחשבים, כרטיסי מסך מתקדמים ומהירות העיבוד הגראפי מאפשרים לנו את ההתקדמות לשלב הבא גם בתחום האינטרנט, פיתוח ובניית אתרים.
עולם האינטרנט סובב את הממשק משתמש גראפי (GUI) בשילוב החומר הטקסטואלי שטמון בו.
עניין הגולש באתר, המשך גלישתו או עזיבתו את האתר תלוי רבות בנוחות ממשק הגלישה.
מחקרים מראים כי עקב ריבוי אתרים בעלי בר עליון רוחבי ומיקום לוגו בצידו הימני העליון של האתר, מביאים את עיני הגולשים אוטומטית למקומות אלה בציפייה לראות לאן הגיעו ומי אחראי לאתר.
האינטרנט כמכלול גדול של אין ספור אתרים, מספק תעסוקה למיליארדי גולשים מידי יום. זמן השימוש של כל גולש לכל אתר אינו עולה על דקות ספורות. ולכן הגולשים אינם מעריכים הוראות הפעלה או קושי בהתמצאות באתר. העדפה הברורה והמכרעת של הגולשים הינה לאתרי אינטרנט הבנויים בסטנדרטים מקובלים בהם הם מרגישים "בבית". כמובן שאין זה מכסה על התוכן שמלווה את אתר האינטרנט, העימוד בכל דף והתמונות המלוות אותן, אך, כן, זה משפיע על הישארות הגולש באתר לאורך זמן ממושך יותר.


להלן כמה סוגי ממשקים בסיסיים :

  1. ממשק בסיסי – אתר בן עמוד לשמונה ללא עומק מיותר יוצג בצורך כפתורים ברורה, כאשר הכפתורים מסודרים לפי סדר חשיבות הדברים.
  2. ממשק עקבי – נושאים שונים שמלווים את האתר נמצאים גראפית על המסך בחלק גדול מעמודי האתר בצורה גראפית שווה. לדוגמא: הרשמה לניוזלטר, חדשות, אירועים וכד' יכולים להיות מקודמים דרך עמודים שונים באתר ללא קשר להימצאותם בבר הניווט.
    חלוקת עץ – חלוקה רוחבית ראשונה המלווה בחלוקת עומק הגיונית לרמות. מלווה ב"פירורי לחם" המאפשרים מעקב אחר עומק האתר, נוחה וברורה באתרים אינפורמטיביים המכילים בין 20 ל 50 עמודי אתר. על קטגוריות המשנה לעמוד בסדר גודל של 6-7 לא יותר וכל גם על הרמה שלישית.
  3. היררכיה וחשיבות – ניתן, שאתר תוכן יכלול עמודי אתר ראשיים וכן "מיני-סייטים" (Mini sites) שונים המושתלים באתר. "המיני-סייטים" בעלי שיטת ניווט שונה לרוב מזו המוכתבת באתר וזאת על מנת לבצע הבדלה מאתר האתר האב.
  4. ממשקי רוחב – ממשק רוחב זהו ממשק בו הדפדפן עובד מימין לשמאל במקום מלמעלה למטה. דבר אפשרי ועובד בחלק קטן מהאתרים. יש לשים לב ולתת את הדעת על כל אתר שנבנה בצורה זו. בניית ממשק מסוג זה יקרה יותר ומחייבת תוכן מותאם, מדויק ואחיד לכל עמודי האתר והקטגוריות שבו.

 


למה עלינו לשים לב ואיך נבחר מה נכון לאתר שרצוי לנו?
חשוב לשים דגש על מספר דברים בסיסיים במהלך בניית אתר אינטרנט:

  • יצירת קו מנחה שיוביל את האתר כולו.
  • מיקום נכון ובולט של הכפתורים המלווים את האתר.
  • ביצוע אפיון מקיף לאתר (רצוי בעזרת ליווי מקצועי) וכולל ירידה לפרטים, קטגוריות, תתי קטגוריות ותוכן שעתיד ללוות את העמודים.
  • עשיית חלוקה נכונה בין האלמנטים הגראפיים לטקסטואליים כך שישמר האיזון, שיהיה נח לקריאה ונעים לצפייה.
  • הבלטת יתרונות מרכזיים באתר הן בעזרת רקעים, צבע טקסט או גראפיקה משולבת.
  • מתן ערך מוסף לגולש כולל השקה מתמדת ועדכון שוטף של האתר.

 

מי מכתיב את הממשק הגראפי ומי קובע ?
המעצב שיצור עבורכם את ההמרה בין החלום או הראיה שלכם את האתר לבין גרפיקה מרשימה המלווה באלמנטים מעוצבים הוא זה שיכתיב את ה- GRID , רשת בסיס האתר.
ככל שתגיעו יותר מוכנים לבניית הממשק שלכם וככל שיהיה בידכם יותר מידע ופחות הפתעות ייטב עמכם. הפתעות גורמות לממשק המתוכנן להשתנות. "זנבות" שנשארו בחוץ נראות על האתר כסימני כפתורים שנזרקו ללא קשר לממשק המקורי שנבנה עבור אתר האינטרנט וחוסר ברירה.
ההתפרשות של הפתעות מסוג זה בעיני הגולש מתפרשות כזלזול וחוסר תשומת לב לפרטים.

 


לסיכום,
מיליוני אתרים מוצגים ברשת האינטרנט, האם כולם טובים? נוחים? ידידותיים למשתמש? התשובה היא, לא! חלקם של האתרים, לא ניתנים למציאה בכלל ע"י מנועי החיפוש חלקם האחר של האתרים בנויים בצורת שבלונה, אשר לרוב משעממת גראפית ולא מושכת את הגולש להמשיך ולצפות בעמודים נוספים. חלקם הנושף של האתרים, מוצלחים הן מבחינת העיצוב הגראפי והן מבחינת התוכן המתעדכן בהם. אלה המוצלחים אלו , סביר שנבנו ע"י חברות בניית אתרים מקצועיות וותיקות בתחום. אתרים אלה מושכים גולשים רבים לחזור אליהם ואף להמליץ לחברים צפייה בהם.
מכל זווית הסתכלות, מעצב, גולש או בונה אתרים, ההתייחסות בבחינה GUI – ממשק משתמש גראפית תהיה שונה. אם נמקם את הגולש במרכז, יש לבחון את תצורת הגלישה ולהעמידה במרכז הבמה שכן את ההרגלים שרכש הגולש במרוצת השנים לא נוכל לשנות.